Artykuły

Strona kariery – must-have na stronie internetowej firmy!

W dzisiejszym, pełnym wyzwań świecie biznesowym, pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników stało się kluczowym czynnikiem warunkującym sukces każdej firmy. Przedsiębiorstwa muszą konkurować między sobą o najlepszych, a w tym wyścigu nieodzownym narzędziem może okazać się strona kariery, która – odpowiednio zaprojektowana – niczym magnes przyciąga kandydatów i buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.

Na stronie kariery kandydaci szukają informacji o kulturze organizacyjnej, oferowanych stanowiskach pracy, benefitach i możliwościach rozwoju.

W tym artykule przedstawię argumenty za tym, dlaczego strona kariery to absolutny must-have na stronie internetowej Twojej firmy. Dowiedz się, jakie elementy powinna zawierać, aby skutecznie przyciągać kandydatów i budować markę pracodawcy!

Strona kariery – dlaczego jest ważna?

Jak już napisałam wyżej, osoby poszukujące pracy, które są zainteresowane aplikowaniem do konkretnej firmy, bardzo często odwiedzają podstronę poświęconą karierze na stronie internetowej w poszukiwaniu dodatkowych informacji. Istnieje zatem wiele powodów, dla których strona kariery jest istotna. Poniżej przedstawiam kilka, które z mojego punktu widzenia są najważniejsze.

3.	Strona kariery stanowi punkt styku między potencjalnymi pracownikami a organizacją.

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy

Strona kariery to jeden z elementów wewnętrznego employer brandingu, a tym samym doskonały sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Stanowi punkt styku między potencjalnymi pracownikami a organizacją.

Może ona przedstawiać tak podstawowe elementy jak kultura firmy, misja, wizja i wartości. Warto pokazać na tej stronie również zaangażowanie organizacji w rozwój pracowników – na przykład poprzez zapewnianie szkoleń. To także doskonałe miejsce do pokazania inicjatyw wewnętrznych, takich jak plebiscyty, integracje czy udział pracowników w wydarzeniach sportowych.

Przeczytaj artykuł: Employer branding. Zacznij budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy już dziś!

Efektywna strona kariery może znacząco wpłynąć na wizerunek firmy jako pracodawcy na kilka sposobów:

  • prezentacja kultury organizacyjnej i wartości,
  • transparentność procesu rekrutacji,
  • promowanie rozwoju zawodowego,
  • zaangażowanie społeczności,
  • opinie pracowników.

Poprawa komunikacji z kandydatami

Strona kariery może służyć jako najważniejsze źródło informacji dla kandydatów o dostępnych stanowiskach pracy, procesie rekrutacji czy benefitach. Może to pomóc w usprawnieniu komunikacji i zapewnić kandydatom dostęp do wszystkich kluczowych informacji.

Zwiększenie zaangażowania obecnych pracowników

Zakładka poświęcona karierze może być również wykorzystywana do promowania kultury firmy i wartości nie tylko wśród kandydatów, ale także obecnych pracowników. Może to pomóc w budowaniu zaangażowania i lojalności.

Strona kariery – korzyści dla firmy:
- budowanie marki pracodawcy
- promowanie aktualnych ofert pracy
- prezentacja kultury organizacyjnej i wartości
- przedstawienie procesu rekrutacji
- promowanie rozwoju zawodowego
- angażowanie obecnych pracowników

Kluczowe elementy na stronie kariery

Wiemy już, dlaczego zakładka „Kariera” jest tak ważna na stronie internetowej firmy. Podsumujmy zatem, jakie kluczowe elementy powinny się na niej znaleźć.

  1. Sekcja „O nas”:  czyli daj się poznać! W tym miejscu przestawiamy naszą firmę – czym się zajmujemy, do czego dążymy, jaka jest nasza misja i wizja.
  2. Oferty pracy: tutaj prezentujemy dostępne wakaty (np. w formie linków do ogłoszeń), oferowane benefity i możliwości rozwoju zawodowego.
  3. Proces rekrutacji: następnie opisujemy nasz proces rekrutacji krok po kroku – tak, aby kandydaci wiedzieli, czego się spodziewać i po jakim czasie mogą spodziewać się informacji zwrotnej.
  4. Kultura organizacyjna: na stronie kariery warto pokazać także naszą kulturę firmową, aby kandydaci mogli ocenić, czy do niej pasują.
  5. Opinie pracowników: w zakładce „Kariera” na firmowej stronie internetowej nie może zabraknąć opinii zadowolonych pracowników! Rekomendacje te warto podpisać i okrasić zdjęciem pracownika, aby nie sprawiały wrażenia anonimowych.
  6. Kontakt: nie zapomnij umieścić danych kontaktowych do swojej firmy (np. do działu HR czy rekrutacji). Warto umieścić tutaj także zachętę do tzw. spontanicznego aplikowania (jeżeli kandydat nie zalazł aktualnie oferty, która by go interesowała), można wykorzystać prosty formularz lub przycisk kierujący do strony z możliwością zostawienia CV.
  7. Odnośniki do mediów społecznościowych: zachęć osoby, które odwiedziły stronę kariery, do wizyty na Twoich kanałach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, TikTok, YouTube).
Na stronie kariery warto pokazać kulturę organizacyjną, aby kandydaci mogli ocenić, czy będą pasowali do firmy.

Zobacz również: Jak napisać ogłoszenie o pracę – oferta pracy, która przyciąga odpowiednich kandydatów.

Strona kariery – dobre praktyki

Jaka powinna być strona kariery? Na pewno przyjazna dla oka! Zadbaj o to, by była atrakcyjna wizualnie, nowoczesna, czytelna, intuicyjna i łatwa w poruszaniu się. Dobrym pomysłem będzie dodanie zdjęć czy krótkich filmów (np. z wydarzeń firmowych) czy prostych infografik (np. objaśniających proces rekrutacji). Zadbaj przy tym o responsywność strony. Sprawdź, czy wszystkie treści i elementy wizualne dobrze wyświetlają się nie tylko na komputerze, ale również na urządzeniach mobilnych. Sprawdź czas ładowania strony. Użytkownik musi mieć łatwość w korzystaniu z tej strony.

Nie możesz zapomnieć o wysokiej jakości treściach. Upewnij się, że wszystkie teksty są aktualne – a jeżeli nie, koniecznie je zaktualizuj! Pokazywanie archiwalnych zdjęć może być ciekawe, pod warunkiem, że na stronie będą znajdować się także te aktualne. Wyłącznie stare treści mogą nie wzbudzać zaufania… Dlatego też warto zadbać, aby możliwość edycji strony była dostępna dla pracownika odpowiedzialnego za treści w każdym momencie. Warto także pomyśleć o optymalizacji treści pod kątem SEO.

Czytaj także: Marketing rekrutacyjny – klucz do sukcesu w dobie niedoboru talentów

Co więcej, teksty powinny być angażujące, napisane językiem odpowiednim dla kandydata, ale także spójnym z kulturą firmy. W tym miejscu wspomnę jeszcze, że strona kariery powinna być spójna z wizerunkiem całej firmy.

I na koniec – promuj swoją stronę kariery! Udostępnij link do zakładki „Kariera” przede wszystkim na stronie internetowej (aby łatwo było ją znaleźć w menu, a w zależności od potrzeb możesz umieścić odnośnik do niej nawet na stronie głównej), w mediach społecznościowych i innych kanałach wykorzystywanych do komunikacji z kandydatami, np. w newsletterze.

Pamiętaj, że stronę kariery należy regularnie aktualizować, monitorować i optymalizować, aby była skutecznym narzędziem rekrutacyjnym i budowania marki pracodawcy!

Jaka powinna być strona kariery?
- czytelna
- intuicyjna
- łatwa w poruszaniu się
- responsywna
- aktualna

Podsumowanie

Strona kariery to niezbędne narzędzie dla każdej firmy, która chce przyciągać i zatrzymywać najlepsze talenty. Dobrze zaprojektowana strona kariery może pomóc firmie w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy, poprawie komunikacji z kandydatami, zwiększeniu zaangażowania pracowników i zapobieganiu utracie talentów.

Powodzenia w tworzeniu własnej strony kariery!

Strona kariery – korzyści dla kandydatów:
- łatwy dostęp do informacji
- ułatwiony proces aplikowania
- wgląd w kulturę firmy