Z PowerJobs związana od 2020 roku, gdzie jako Lider Zespołu Marketingu odpowiada za koordynację całości pracy działu. Aktywnie wspiera działania sprzedażowe oraz employer branding w firmie.
W dzisiejszym, pełnym wyzwań świecie biznesowym, pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników stało się kluczowym czynnikiem warunkującym sukces każdej firmy. Przedsiębiorstwa muszą konkurować między sobą o najlepszych, a w tym wyścigu nieodzownym narzędziem może okazać się strona kariery, która – odpowiednio zaprojektowana – niczym magnes przyciąga kandydatów i buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.
Na stronie kariery kandydaci szukają informacji o kulturze organizacyjnej, oferowanych stanowiskach pracy, benefitach i możliwościach rozwoju.
W tym artykule przedstawię argumenty za tym, dlaczego strona kariery to absolutny must-have na stronie internetowej Twojej firmy. Dowiedz się, jakie elementy powinna zawierać, aby skutecznie przyciągać kandydatów i budować markę pracodawcy!
Jak już napisałam wyżej, osoby poszukujące pracy, które są zainteresowane aplikowaniem do konkretnej firmy, bardzo często odwiedzają podstronę poświęconą karierze na stronie internetowej w poszukiwaniu dodatkowych informacji. Istnieje zatem wiele powodów, dla których strona kariery jest istotna. Poniżej przedstawiam kilka, które z mojego punktu widzenia są najważniejsze.
Strona kariery to jeden z elementów wewnętrznego employer brandingu, a tym samym doskonały sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Stanowi punkt styku między potencjalnymi pracownikami a organizacją.
Może ona przedstawiać tak podstawowe elementy jak kultura firmy, misja, wizja i wartości. Warto pokazać na tej stronie również zaangażowanie organizacji w rozwój pracowników – na przykład poprzez zapewnianie szkoleń. To także doskonałe miejsce do pokazania inicjatyw wewnętrznych, takich jak plebiscyty, integracje czy udział pracowników w wydarzeniach sportowych.
Przeczytaj artykuł: Employer branding. Zacznij budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy już dziś!
Efektywna strona kariery może znacząco wpłynąć na wizerunek firmy jako pracodawcy na kilka sposobów:
Strona kariery może służyć jako najważniejsze źródło informacji dla kandydatów o dostępnych stanowiskach pracy, procesie rekrutacji czy benefitach. Może to pomóc w usprawnieniu komunikacji i zapewnić kandydatom dostęp do wszystkich kluczowych informacji.
Zakładka poświęcona karierze może być również wykorzystywana do promowania kultury firmy i wartości nie tylko wśród kandydatów, ale także obecnych pracowników. Może to pomóc w budowaniu zaangażowania i lojalności.
Wiemy już, dlaczego zakładka „Kariera” jest tak ważna na stronie internetowej firmy. Podsumujmy zatem, jakie kluczowe elementy powinny się na niej znaleźć.
Zobacz również: Jak napisać ogłoszenie o pracę – oferta pracy, która przyciąga odpowiednich kandydatów.
Jaka powinna być strona kariery? Na pewno przyjazna dla oka! Zadbaj o to, by była atrakcyjna wizualnie, nowoczesna, czytelna, intuicyjna i łatwa w poruszaniu się. Dobrym pomysłem będzie dodanie zdjęć czy krótkich filmów (np. z wydarzeń firmowych) czy prostych infografik (np. objaśniających proces rekrutacji). Zadbaj przy tym o responsywność strony. Sprawdź, czy wszystkie treści i elementy wizualne dobrze wyświetlają się nie tylko na komputerze, ale również na urządzeniach mobilnych. Sprawdź czas ładowania strony. Użytkownik musi mieć łatwość w korzystaniu z tej strony.
Nie możesz zapomnieć o wysokiej jakości treściach. Upewnij się, że wszystkie teksty są aktualne – a jeżeli nie, koniecznie je zaktualizuj! Pokazywanie archiwalnych zdjęć może być ciekawe, pod warunkiem, że na stronie będą znajdować się także te aktualne. Wyłącznie stare treści mogą nie wzbudzać zaufania… Dlatego też warto zadbać, aby możliwość edycji strony była dostępna dla pracownika odpowiedzialnego za treści w każdym momencie. Warto także pomyśleć o optymalizacji treści pod kątem SEO.
Czytaj także: Marketing rekrutacyjny – klucz do sukcesu w dobie niedoboru talentów
Co więcej, teksty powinny być angażujące, napisane językiem odpowiednim dla kandydata, ale także spójnym z kulturą firmy. W tym miejscu wspomnę jeszcze, że strona kariery powinna być spójna z wizerunkiem całej firmy.
I na koniec – promuj swoją stronę kariery! Udostępnij link do zakładki „Kariera” przede wszystkim na stronie internetowej (aby łatwo było ją znaleźć w menu, a w zależności od potrzeb możesz umieścić odnośnik do niej nawet na stronie głównej), w mediach społecznościowych i innych kanałach wykorzystywanych do komunikacji z kandydatami, np. w newsletterze.
Pamiętaj, że stronę kariery należy regularnie aktualizować, monitorować i optymalizować, aby była skutecznym narzędziem rekrutacyjnym i budowania marki pracodawcy!
Strona kariery to niezbędne narzędzie dla każdej firmy, która chce przyciągać i zatrzymywać najlepsze talenty. Dobrze zaprojektowana strona kariery może pomóc firmie w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy, poprawie komunikacji z kandydatami, zwiększeniu zaangażowania pracowników i zapobieganiu utracie talentów.
Powodzenia w tworzeniu własnej strony kariery!