Firma pośrednicząca w pozyskiwaniu pracowników to partner, którego rola nie kończy się w momencie obsadzenia stanowiska pracy.

09.03.2020

Autor:

Bartosz Gładki

W PowerJobs od 2015 roku, gdzie jako koordynator projektów odpowiada za opiekę nad wszystkimi aspektami związanymi ze współpracą z klientem. Prywatnie miłośnik jazdy na rowerze oraz dobrych filmów.

Artykuły

Pracownik tymczasowy – to nie tylko ręce gotowe do pracy

Firma pośrednicząca w pozyskiwaniu pracowników to partner, którego rola nie kończy się w momencie obsadzenia stanowiska pracy.

Klienci, którzy rozpoczynają współpracę z agencją pracy tymczasowej, nie oczekują wsparcia wyłącznie w zakresie pozyskania przysłowiowych rąk do pracy. Firmę pośredniczącą w pozyskiwaniu pracowników chcą traktować jak partnera, którego rola nie kończy się w momencie obsadzenia stanowiska pracy. Oczekują, że partner będzie brał także czynny udział w promowaniu firmy, jako pożądanego miejsca pracy, w rozwiązywaniu problemów z załogą oraz będzie w stanie szybko reagować na zmiany.

Rynek pracy tymczasowej charakteryzuje się wielowymiarowością oraz dużą zmiennością. Klienci na ogół spodziewają się, że firmy świadczące usługi w tym zakresie będą w stanie zmierzyć się z trudnymi sytuacjami oraz znaleźć nieszablonowe rozwiązania, które przyniosą pozytywne efekty dla organizacji. Zapraszam do lektury tekstu, w którym chciałbym zaprezentować kilka przykładów z mojego doświadczenia w pracy z klientami PowerJobs, które pokazują jak według mnie w praktyce taka współpraca powinna wyglądać.

Usprawnienie procesu rekrutacji oraz dedykowany program Assessment Center

W 2017 roku agencja PowerJobs rozpoczęła współpracę z firmą NGK Ceramics Polska, działającą w branży automotive. Klient powierzył nam pozyskanie pracowników tymczasowych na stanowiska operatorów linii produkcyjnej. Ze względu na duże potrzeby rekrutacyjne, w pierwszej kolejności otworzyliśmy więc dwa dedykowane oddziały PowerJobs zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów produkcyjnych klienta w Dąbrowie Górniczej i Gliwicach. Podjęliśmy także działania promujące wśród potencjalnych pracowników korzyści z pracy w NGK oraz przygotowaliśmy dedykowaną podstronę, na której kandydaci mogą znaleźć szczegółowe informacje dotyczące pracy w firmie, zarobków, benefitów oraz opinie aktualnych pracowników.

Dzięki aktywnym działaniom pozyskanie satysfakcjonującej liczby kandydatów nie stanowiło dla nas problemu. Musieliśmy jednak zadbać o to, by zatrudnione ostatecznie osoby posiadały odpowiednie kwalifikacje. W związku z tym opracowaliśmy i wdrożyliśmy kilkuetapowy proces weryfikacji kandydatów z wykorzystaniem Assessment Center, w trakcie którego sprawdzamy kwalifikacje oraz preferowane na danych stanowiskach cechy charakteru potencjalnych pracowników.

Zaproponowane i wdrożone przez nas rozwiązania okazały się strzałem w dziesiątkę. Aktualnie aż 350 pracowników tymczasowych z PowerJobs pracuje w zakładach produkcyjnych NGK Ceramics w Dąbrowie Górniczej i w Gliwicach.

Trzykrotne zwiększenie liczby pracowników tymczasowych w dwa miesiące

Firmę Moto-Profil, lidera w branży dystrybucji części motoryzacyjnych, od kilku lat wspieramy w zakresie dostarczania pracowników tymczasowych – głównie sezonowo w czasie wakacyjnego wzmożenia produkcji. Początkowo współpracowaliśmy wyłącznie z chorzowskim oddziałem firmy, jednak w styczniu 2020 roku powierzono nam także rekrutację pracowników do drugiego magazynu, zlokalizowanego w Jawczycach koło Warszawy. W czasie największego wzrostu zapotrzebowania na pracowników w zaledwie dwa miesiące zwiększyliśmy zatrudnienie trzykrotnie – ze 100 do ponad 300 osób realizujących zadania i procesy w obszarach magazynu i logistyki.

Do sezonu, w którym zapotrzebowanie firmy Moto-Profil na pracowników tymczasowych rośnie, przygotowujemy się odpowiednio wcześniej. Już w marcu cały zespół PowerJobs podejmuje szereg działań, żeby w lipcu móc zagwarantować klientowi odpowiednie zasoby pracowników. Ze względu na dużą skalę współpracy z Moto-Profil, wprowadziliśmy regularne dyżury koordynatora, który zapewnia wsparcie pracownikom tymczasowym oraz pozostaje do dyspozycji klienta w przypadku jakichkolwiek problemów.

Pełne wsparcie dla pracowników tymczasowych z Ukrainy

Na specjalne życzenie klienta podejmujemy się także międzynarodowych projektów dedykowanych, w ramach, których zajmujemy się także zatrudnianiem pracowników tymczasowych z Ukrainy. W takich przypadkach nasze działania nie kończą się na kwestiach związanych ze sprowadzeniem, zatrudnieniem i zakwaterowaniem, czyli w momencie przyjazdu cudzoziemców do Polski. Zapewniamy cały pakiet wsparcia dla pracowników, który obejmuje transport, pokazanie okolicy, pomoc w pierwszych zakupach i nabyciu polskiego numeru telefonu, pomoc w załatwieniu spraw urzędowych oraz opiekę przez cały okres zatrudnienia. Organizujemy także pomoc tłumacza, który uczestniczy w szkoleniach wstępnych u klienta oraz towarzyszy pracownikom w pierwszych dniach pracy. Pracownicy nie są pozostawieni sami sobie, a dzięki kompleksowemu wsparciu i zapewnionemu poczuciu bezpieczeństwa ich efektywność wzrasta.

Nasze działania opierają się na przekonaniu, że pracownik tymczasowy jest naszym ambasadorem w firmie klienta, więc inwestowanie w jego zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa, to tak naprawdę inwestycja w dobre relacje z klientem i gwarancja jego satysfakcji ze świadczonych usług.

Rozwiązania HR szyte na miarę

Z drugiej strony musimy przede wszystkim dbać o to, żeby klient realizował swoje cele biznesowe. Nie boimy się więc proponować naszym partnerom nowych rozwiązań – nam również zależy na ich rozwoju. Niejednokrotnie rekomendowaliśmy konkretne usprawnienia, które przynosiły korzyści biznesowe, zwiększały wydajność pracy czy zadowolenie pracowników. Jednemu z naszych stałych klientów zaproponowaliśmy wdrożenie narzędzia do elektronicznego ewidencjonowania czasu pracy, którego zastosowanie pozwoliło na usprawnienie procesu rozliczania godzin pracy, a także znacząco podniosło jakość wykonywanych zadań i komunikację między pracownikami a firmą.

Zawsze staramy się podchodzić elastycznie do potrzeb klienta i reagować na zmiany w jego biznesie. W jednej z firm, z którą współpracujemy od 5 lat, w ciągu kilku dni byliśmy w stanie znacznie zwiększyć moce produkcyjne, co było niezbędne w związku z pozyskaniem przez klienta nowego kontraktu. Wprowadziliśmy także 3-zmianowy system pracy, skierowaliśmy dodatkowych pracowników do obsługi zamówień w weekendy oraz wprowadziliśmy dodatkowo płatne nadgodziny dla chętnych osób. Dzięki szybkiej reakcji PowerJobs klient był w stanie niemal natychmiast rozpocząć prace związane z pozyskaniem nowego zlecenia.

Podsumowanie

 

Na przestrzeni lat przeprowadziliśmy wiele projektów dla  branży logistycznej, produkcyjnej, przemysłowej i automotive. Firmy, które decydują się na współpracę z PowerJobs w zakresie pracy tymczasowej czy outsourcingu, tak naprawdę powierzają nam część swojego biznesu. Wymaga to sporego zaufania, na które pracujemy już od 14 lat. Przyzwyczailiśmy naszych klientów do tego, że mogą się do nas zwrócić ze swoimi problemami biznesowymi, a my zrobimy wszystko, żeby znaleźć właściwe rozwiązanie. Niewątpliwie pomaga nam w tym fakt, że działamy w grupie firm świadczących kompleksowe usługi sourcingowe, która opiera się na trzech filarach: PowerJobs, NobleYou oraz JCommerce. Dzięki temu możemy zaproponować bardzo szeroką ofertę dopasowaną do każdej firmy w zakresie rekrutacji stałych i tymczasowych, a także rekrutacji specjalistycznych oraz outsourcingu usług IT.

09.03.2020

Autor:

Bartosz Gładki

W PowerJobs od 2015 roku, gdzie jako koordynator projektów odpowiada za opiekę nad wszystkimi aspektami związanymi ze współpracą z klientem. Prywatnie miłośnik jazdy na rowerze oraz dobrych filmów.