Klienci, którzy rozpoczynają współpracę z agencją pracy tymczasowej, nie oczekują wsparcia wyłącznie w zakresie pozyskania przysłowiowych rąk do pracy. Firmę pośredniczącą w pozyskiwaniu pracowników chcą traktować jak partnera, którego rola nie kończy się w momencie obsadzenia stanowiska pracy. Oczekują, że partner będzie brał także czynny udział w promowaniu firmy, jako pożądanego miejsca pracy, w rozwiązywaniu problemów z załogą oraz będzie w stanie szybko reagować na zmiany.
Rynek pracy tymczasowej charakteryzuje się wielowymiarowością oraz dużą zmiennością. Klienci na ogół spodziewają się, że firmy świadczące usługi w tym zakresie będą w stanie zmierzyć się z trudnymi sytuacjami oraz znaleźć nieszablonowe rozwiązania, które przyniosą pozytywne efekty dla organizacji. Zapraszam do lektury tekstu, w którym chciałbym zaprezentować kilka przykładów z mojego doświadczenia w pracy z klientami PowerJobs, które pokazują jak według mnie w praktyce taka współpraca powinna wyglądać.
W 2017 roku agencja PowerJobs rozpoczęła współpracę z firmą NGK Ceramics Polska, działającą w branży automotive. Klient powierzył nam pozyskanie pracowników tymczasowych na stanowiska operatorów linii produkcyjnej. Ze względu na duże potrzeby rekrutacyjne, w pierwszej kolejności otworzyliśmy więc dwa dedykowane oddziały PowerJobs zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów produkcyjnych klienta w Dąbrowie Górniczej i Gliwicach. Podjęliśmy także działania promujące wśród potencjalnych pracowników korzyści z pracy w NGK oraz przygotowaliśmy dedykowaną podstronę, na której kandydaci mogą znaleźć szczegółowe informacje dotyczące pracy w firmie, zarobków, benefitów oraz opinie aktualnych pracowników.
Dzięki aktywnym działaniom pozyskanie satysfakcjonującej liczby kandydatów nie stanowiło dla nas problemu. Musieliśmy jednak zadbać o to, by zatrudnione ostatecznie osoby posiadały odpowiednie kwalifikacje. W związku z tym opracowaliśmy i wdrożyliśmy kilkuetapowy proces weryfikacji kandydatów z wykorzystaniem Assessment Center, w trakcie którego sprawdzamy kwalifikacje oraz preferowane na danych stanowiskach cechy charakteru potencjalnych pracowników.
Zaproponowane i wdrożone przez nas rozwiązania okazały się strzałem w dziesiątkę. Aktualnie aż 350 pracowników tymczasowych z PowerJobs pracuje w zakładach produkcyjnych NGK Ceramics w Dąbrowie Górniczej i w Gliwicach.
Firmę Moto-Profil, lidera w branży dystrybucji części motoryzacyjnych, od kilku lat wspieramy w zakresie dostarczania pracowników tymczasowych – głównie sezonowo w czasie wakacyjnego wzmożenia produkcji. Początkowo współpracowaliśmy wyłącznie z chorzowskim oddziałem firmy, jednak w styczniu 2020 roku powierzono nam także rekrutację pracowników do drugiego magazynu, zlokalizowanego w Jawczycach koło Warszawy. W czasie największego wzrostu zapotrzebowania na pracowników w zaledwie dwa miesiące zwiększyliśmy zatrudnienie trzykrotnie – ze 100 do ponad 300 osób realizujących zadania i procesy w obszarach magazynu i logistyki.
Do sezonu, w którym zapotrzebowanie firmy Moto-Profil na pracowników tymczasowych rośnie, przygotowujemy się odpowiednio wcześniej. Już w marcu cały zespół PowerJobs podejmuje szereg działań, żeby w lipcu móc zagwarantować klientowi odpowiednie zasoby pracowników. Ze względu na dużą skalę współpracy z Moto-Profil, wprowadziliśmy regularne dyżury koordynatora, który zapewnia wsparcie pracownikom tymczasowym oraz pozostaje do dyspozycji klienta w przypadku jakichkolwiek problemów.
Na specjalne życzenie klienta podejmujemy się także międzynarodowych projektów dedykowanych, w ramach, których zajmujemy się także zatrudnianiem pracowników tymczasowych z Ukrainy. W takich przypadkach nasze działania nie kończą się na kwestiach związanych ze sprowadzeniem, zatrudnieniem i zakwaterowaniem, czyli w momencie przyjazdu cudzoziemców do Polski. Zapewniamy cały pakiet wsparcia dla pracowników, który obejmuje transport, pokazanie okolicy, pomoc w pierwszych zakupach i nabyciu polskiego numeru telefonu, pomoc w załatwieniu spraw urzędowych oraz opiekę przez cały okres zatrudnienia. Organizujemy także pomoc tłumacza, który uczestniczy w szkoleniach wstępnych u klienta oraz towarzyszy pracownikom w pierwszych dniach pracy. Pracownicy nie są pozostawieni sami sobie, a dzięki kompleksowemu wsparciu i zapewnionemu poczuciu bezpieczeństwa ich efektywność wzrasta.
Nasze działania opierają się na przekonaniu, że pracownik tymczasowy jest naszym ambasadorem w firmie klienta, więc inwestowanie w jego zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa, to tak naprawdę inwestycja w dobre relacje z klientem i gwarancja jego satysfakcji ze świadczonych usług.
Z drugiej strony musimy przede wszystkim dbać o to, żeby klient realizował swoje cele biznesowe. Nie boimy się więc proponować naszym partnerom nowych rozwiązań – nam również zależy na ich rozwoju. Niejednokrotnie rekomendowaliśmy konkretne usprawnienia, które przynosiły korzyści biznesowe, zwiększały wydajność pracy czy zadowolenie pracowników. Jednemu z naszych stałych klientów zaproponowaliśmy wdrożenie narzędzia do elektronicznego ewidencjonowania czasu pracy, którego zastosowanie pozwoliło na usprawnienie procesu rozliczania godzin pracy, a także znacząco podniosło jakość wykonywanych zadań i komunikację między pracownikami a firmą.
Zawsze staramy się podchodzić elastycznie do potrzeb klienta i reagować na zmiany w jego biznesie. W jednej z firm, z którą współpracujemy od 5 lat, w ciągu kilku dni byliśmy w stanie znacznie zwiększyć moce produkcyjne, co było niezbędne w związku z pozyskaniem przez klienta nowego kontraktu. Wprowadziliśmy także 3-zmianowy system pracy, skierowaliśmy dodatkowych pracowników do obsługi zamówień w weekendy oraz wprowadziliśmy dodatkowo płatne nadgodziny dla chętnych osób. Dzięki szybkiej reakcji PowerJobs klient był w stanie niemal natychmiast rozpocząć prace związane z pozyskaniem nowego zlecenia.
Na przestrzeni lat przeprowadziliśmy wiele projektów dla branży logistycznej, produkcyjnej, przemysłowej i automotive. Firmy, które decydują się na współpracę z PowerJobs w zakresie pracy tymczasowej czy outsourcingu, tak naprawdę powierzają nam część swojego biznesu. Przyzwyczailiśmy naszych klientów do tego, że mogą się do nas zwrócić ze swoimi problemami biznesowymi, a my zrobimy wszystko, żeby znaleźć właściwe rozwiązanie.
Przeczytaj także: Zatrudnianie pracowników tymczasowych w pigułce