Jakie są zasady wydawania świadectw pracy (po jakim okresie, forma wysyłki)?

Świadectwo pracy jest dokumentem, który pracownik otrzymuje każdorazowo po zakończeniu umowy o pracę, jeśli pracodawca nie nawiązuje kolejnej umowy.  Wydaje się je pracownikowi osobiście w dniu rozwiązania umowy. Jeśli nie jest to możliwe, pracodawca jest zobowiązany wysłać je pocztą w ciągu maksymalnie 7 dni. Nie ma obowiązku wysyłki listem poleconym, jednak pracodawcy często korzystają z tej formy.

Agencja pracy tymczasowej wydaje świadectwo pracy za okres nie dłuższy niż rok, chyba że 12 miesięcy upływa w trakcie trwania umowy. W takim przypadku świadectwo wydaje się po zakończeniu stosunku pracy.

Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia jej prawidłowego i spersonalizowanego funkcjonowania. Odwiedzając tę stronę, zgadzasz się na wykorzystywanie cookies – szczegółowe informacje o ich działaniu znajdziesz w Polityce Prywatności. Zamknij

×

Powered by WhatsApp Chat

×