Posiadanie profilu na LinkedIn staje się koniecznością – zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i aktywnych zawodowo. Dlatego właśnie warto zadbać, żeby był on atrakcyjny dla potencjalnych pracodawców. Nasz przewodnik w sposób przejrzysty i systematyczny pokaże Ci, jak stworzyć, a następnie prowadzić swój profil. Postępuj według poniżej zamieszczonych wskazówek, a na pewno zwiększysz swoją atrakcyjność na LinkedIn.
LinkedIn jest międzynarodowym portalem społecznościowym, który umożliwia swoim użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych na niespotykaną dotąd globalną skalę. Zasięg i możliwości LinkedIn najlepiej ukazuje fakt, że po 16 latach aktywności portalu, konto na nim posiada ponad 650 milionów użytkowników z całego świata. Ponadto 95% rekruterów za jego pośrednictwem poszukuje i weryfikuje kandydatów. Przynależność do społeczności LinkedIn staje się koniecznością dla wszystkich poszukujących pracy i aktywnych zawodowo. Oczywiście wygląd profilu na LinkedIn i zawarte na nim treści są bardzo istotne. Samo posiadanie konta na LinkedIn nie gwarantuje otrzymywania atrakcyjnych ofert pracy, czy też intratnych propozycji biznesowych.
1. Nagłówek
Zacznijmy od nagłówka, który stanowi pierwszą informację dla odwiedzających profil. Jeśli nie zostanie uzupełniony, LinkedIn automatycznie użyje nazwy aktualnie zajmowanego przez użytkownika stanowiska (np. Specjalista ds. rekrutacji). Dobrze jest w nagłówku umieścić branżę, w jakiej się specjalizujesz lub związane z nią kluczowe słowa.
2. Informacje w profilu na LinkedIn
Zamieszczane na profilu informacje to najistotniejszy i najobszerniejszy temat. Po pierwsze, postaraj się dostarczyć wszelkich niezbędnych informacji na swój temat osobom odwiedzającym Twój profil. LinkedIn posiada wskaźnik wypełnienia profilu. Poświęć swój czas i uzupełnij swój profil w 100%. Udzielenie istotnych, ale także odpowiednich informacji jest kluczową kwestią.
Podziel się informacjami o swoich kwalifikacjach, szeroko rozumianych umiejętnościach i doświadczeniach. Bądź konkretny i pamiętaj, że oprócz wszelkich podstawowych wiadomości, istotne są także z pozoru nieistotne sekcje.
Doświadczenie
To jedna z najważniejszych sekcji Twojego profilu na LinkedIn, w której przedstawiasz informacje o dotychczasowym przebiegu zatrudnienia. Wskaż nazwę pracodawcy (jeżeli firma posiada stronę na LinkedIn, możesz ją oznaczyć na swoim profilu), zajmowane stanowiska lub stanowiska (w przypadku awansów), a także kluczowe obowiązki.
Wykształcenie
Podaj nazwę lub nazwy uczelni, które ukończyłeś, tytuł (np. magister), kierunek studiów oraz datę rozpoczęcia i zakończenia.
Jakie informacje umieścić jeszcze w profilu na LinkedIn?
licencje i certyfikaty,
osiągnięcia (tutaj możesz wskazać stopień znajomości języków obcych, pochwalić się wyróżnieniami, nagrodami czy publikacjami),
zainteresowania.
3. Selekcja informacji
Udzielane informacje powinny być wyselekcjonowane, tak aby tworzyły spójny i przejrzysty obraz Twojej osoby. Postaraj się, żeby odwiedzający w łatwy sposób mogli odnaleźć interesujące ich wiadomości. Nie pozostawiaj miejsca na domysły i nie staraj się być tajemniczy. Zastanów się, czy podane przez Ciebie informacje wnoszą coś do budowanego przez Ciebie wizerunku. Stwórz systematyczne i przejrzyste wyobrażenie siebie, a także jego odzwierciedlenie w postaci profilu.
4. Autoprezentacja
Zaprezentuj się również poprzez posiadane portfolio lub prowadzone strony internetowe czy blogi, dodając je w sekcji „linki”, ponieważ mogą one stanowić kolejne narzędzie autokreacji. Jednak jeśli prowadzisz stronę internetową lub blog poświęcony swojemu ulubionemu zespołowi, a nie możesz nazwać siebie specjalistą od zarządzania nowymi mediami czy tworzenia stron internetowych – nie zamieszczaj niezwiązanych ze swoją profesją linków. Jak już zostało wspomniane, obmyśl pewną strategię tworzenia wizerunku i realizuj ją w sposób konsekwentny z dbałością o najdrobniejsze szczegóły.
Jeśli prowadzisz stronę, która dobrze ukazuje Twoje możliwości, możesz zamieścić na niej link do swojego konta na LinkedIn. Analogicznie możesz postąpić z blogiem lub wizytówkami. Jest to doskonała forma autopromocji, o ile posiadasz ciekawy profil i spersonalizowany adres do niego.
W momencie zakładania konta na portalu każdy użytkownik otrzymuje automatycznie wygenerowany adres, który z reguły jest losowym ciągiem liter i cyfr. Żeby go zmienić, wystarczy kliknąć ikonę przy aktualnym adresie i w otwartym w ten sposób oknie wpisać nowy spersonalizowany.
Spersonalizowany link zawierający imię i nazwisko daje szerokie możliwości autopromocji poprzez zamieszczenie go na prowadzonym blogu, stronie czy przesłanie mailem wraz z ofertą współpracy lub CV i listem motywacyjnym.
6. Zdjęcie profilowe na LinkedIn
Zdjęcie profilowe to kolejna kluczowa kwestia. Dostarcza wielu informacji na Twój temat i zwiększa szansę na wyświetlenie profilu. Powinno być dobrej jakości, korzystne i profesjonalne. Idealne zdjęcie na LinkedIna powinno być na gładkim, stonowanym tle, nieprzyciągającym uwagi, powinno także korespondować z branżą, w jakiej się specjalizujesz.
Możesz zamieścić to samo zdjęcie co w CV. Lepiej unikaj zdjęć z dyplomów lub dokumentów tożsamości, gdyż są one zwyczajnie nudne. Pamiętaj też, że LinkedIn to nie Facebook – w związku z tym unikaj również selfie.
Zdjęcie w tle
LinkedIn daje również możliwość ustawienia zdjęcia w tle. Powinno ono korespondować z firmą lub branżą, w której pracujesz.
7. Rekomendacje
Rekomendacje na LinkedIn mają ogromne znaczenie. Kompetencje potwierdzone przez wielu współpracowników, podwładnych albo partnerów biznesowych, zwiększają Twoją wiarygodność i uatrakcyjniają profil. W celu ich pozyskania stwórz listę niezbędnych umiejętności w branży w jakiej się specjalizujesz – dla ułatwienia możesz posłużyć się wymaganiami z interesujących ofert pracy. Pamiętaj, żeby lista nie była zbyt długa, od kilku do kilkunastu pozycji. Następnie zacznij potwierdzać kompetencje innych osób, które najprawdopodobniej to odwzajemnią.
8. Aktywność na profilu
Najważniejszą zasadą prowadzenia konta na LinkedIn jest aktywność. By zostać zauważonym, musisz być aktywny – nawiązywać kontakty, udzielać rekomendacji, komentować interesujące posty oraz samemu je tworzyć. Najlepiej, abyś codziennie choć chwilę spędził na przeglądaniu profili osób specjalizujących się w tej samej branży.
Buduj sieć kontaktów!
Buduj sieć kontaktów, wysyłaj zaproszenia do osób związanych z Twoją branżą, bądź aktywny pod ich postami. Pamiętaj, że na LinkedIn nie obowiązują te same zasady, co na Facebooku. Tutaj śmiało możesz zapraszać do sieci kontaktów osoby, których nie znasz osobiście, ale macie ze sobą coś wspólnego, np. pracujecie w tej samej branży lub macie podobne zainteresowania. W dobrym tonie jest wysłanie krótkiej, spersonalizowanej wiadomości z informacją, dlaczego zapraszasz daną osobę do sieci kontaktów.
9. Spójność
Spójność jest bardzo istotna z punktu widzenia budowania wizerunku. Wszystkie elementu muszą ze sobą współgrać, w przeciwnym razie następuje rozdźwięk i utrata wiarygodności. Dokładnie sprawdź wszystkie informacje, jakie zamieściłeś na swoim profilu, pod kątem chronologii, błędów ortograficznych i logicznych. Możesz też poprosić kogoś, żeby sprawdził zamieszczone treści.
Profesjonalny profil na LinkedIn – na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dołóż wszelkich starań, by Twój profil na LinkedIn był przejrzysty i zrozumiały dla odwiedzających. Ważne, żeby wszystkie informacje oraz zdjęcie były dopasowane. Przeanalizuj również swój profil na LinkedIn pod kątem spójności z CV. Jeśli szukasz pracy, powinieneś zadbać nie tylko o swój wizerunek na LinkedIn, ale również o skuteczne CV i list motywacyjny, które będą z nim spójne.
Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek, Twój profil na LinkedIn z całą pewność zostanie dostrzeżony przez potencjalnych pracodawców lub partnerów biznesowych, a Ty zwiększysz swoją atrakcyjność zawodową.
Bądź na bieżąco z najnowszymi ofertami pracy, poradami i artykułami dotyczącymi możliwości rozwoju zawodowego.
Od zapisania się do newslettera PowerJobs dzieli Cię jeszcze tylko jeden mały krok!
Potwierdź swój zapis i pobierz e-book „Rozmowa kwalifikacyjna od A do Z”, klikając na link znajdujący się w wiadomości przesłanej na podany w formularzu adres e-mail. Jeżeli nie widzisz wiadomości, koniecznie sprawdź folder SPAM.
Od zapisania się do newslettera PowerJobs dzieli Cię jeszcze tylko jeden mały krok!
Potwierdź swój zapis i pobierz plik, klikając na link znajdujący się w wiadomości przesłanej na podany w formularzu adres e-mail. Jeżeli nie widzisz wiadomości, koniecznie sprawdź folder SPAM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.