Odpowiada za opiekę nad wszystkimi aspektami związanymi ze współpracą z klientem. Prywatnie miłośnik jazdy na rowerze oraz dobrych filmów.
Artykuły
Rola koordynatora w agencji pracy tymczasowej
Opiekun, łącznik, dysponent czy też dyspozytor to synonimy słowa koordynator. W PowerJobs od 5 lat łączę te wszystkie role, czyli odpowiadam za opiekę nad wszystkimi aspektami współpracy z klientem. W moim artykule chciałbym wyjaśnić, na czym polega rola koordynatora oraz jak istotna jest to funkcja, biorąc pod uwagę współpracę na linii agencja pracy tymczasowej – klient.
W agencjach zatrudnienia koordynator ma potrójną rolę do odegrania i działa na styku trzech grup: pracowników, klientów oraz agencji. U klienta jest reprezentantem agencji, najczęściej pierwszym kontaktem w wielu sprawach – zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy użytkownika. Zakres obowiązków koordynatora jest uzależniony od przyjętego modelu współpracy, a także od uprawnień nadanych bezpośrednio przez przełożonego. Co do zasady koordynator w PowerJobs jest umocowany do:
negocjacji stawek,
implementowania nowych rozwiązań,
działalności wiążącej się z ogólnym rozwojem projektów pod kątem handlowym.
Koordynator w projektach outsourcingowych
W tym miejscu chciałbym też rozgraniczyć funkcję koordynatora, rozpatrując projekty pod kątem świadczonych usług. W projektach outsourcingowych koordynator często już na etapie finalizowania umowy ustala stawki pomiędzy klientem a agencją. W takim modelu koordynator ustala również stawki bazowe dla pracowników (dla pracy w systemie akordowym), zajmuje się procesem wdrażania nowych pracowników i odpowiada za odpowiednią jakość całego procesu.
Koordynator w projektach leasingowych
Inaczej sytuacja wygląda w momencie projektów nastawionych na leasing pracowniczy. W takim układzie to najczęściej agencja ustala warunki płacowe w oparciu o dane pozyskane od klienta. Klient również na swoje barki bierze część obowiązków. Szkolenie BHP, czy też stanowiskowe, jak i proces wdrażania nowych pracowników zostaje scedowany na klienta. Oczywiście koordynator wedle życzenia klienta może aktywnie brać udział w tych procesach.
Zarówno w przypadku usług outsourcingowych, jak i leasingu pracowniczego, PowerJobs kieruje się zasadą, iż koordynator jest dla klienta. W związku z tym z każdym klientem staramy się indywidualnie ustalać zasady współpracy. Jeśli potrzebne jest dodatkowe raportowanie, to koordynatorzy elastycznie dostosowują się do pojawiających się wymagań.
Żeby wszystko funkcjonowało w prawidłowy sposób, koordynator musi sprawnie współpracować z innymi działami w ramach agencji pracy tymczasowej. Nieodzowna na tym stanowisku jest kooperacja z rekrutacją, kadrami, księgowością czy działem prawnym.
Koordynator to także łącznik pomiędzy pracownikami a klientem. Do moich zadań należy m.in. wydawanie odzieży roboczej, zwoływanie załogi czy komunikowanie o dodatkowych szkoleniach, czy innych ważnych z punktu widzenia pracodawcy użytkownika informacjach.
Wsparcie dla pracowników
Dla pracowników, podobnie jak i klientów, pierwszym kontaktem jest właśnie koordynator. W zakres jego obowiązków w PowerJobs wchodzi:
podpisywanie umów z pracownikami,
wyjaśnianie wszelakich zagadnień w zakresie wynagrodzenia dla pracowników,
pilnowanie 18-miesięcznego terminu pracy dla pracodawcy użytkownika (zgodnie z ustawą pracownik tymczasowy może wykonywać zadania na rzecz danego klienta przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy),
wyjaśnianie nieścisłości na ewidencjach czasu pracy itp.
Dodatkowo wszystkie skargi czy zastrzeżenia pracowników związane z miejscem wykonywania pracy w pierwszej kolejności kierowane są do koordynatora. I to właśnie od niego pracownicy oczekują sprawnego załatwienia wszelkich problemów.
Kluczowym momentem dla każdego koordynatora jest oczywiście czas rozliczeń wypłat dla pracowników. Wtedy pojawia się szereg pytań od działu kadr i pracowników. Również od koordynatora pracownicy wymagają sprawnego przedstawienia wielu zagadnień związanych z prawem pracy, pomocy w przygotowaniu pism i wniosków do kadr, jak i przedstawienia stanu urlopowego i sposobu jego naliczania.
Prawidłowe funkcjonowanie projektu uzależnione jest od sprawnej współpracy koordynatora z innymi działami w ramach agencji zatrudnienia. Jak wspominałem wcześniej, spectrum pytań od klientów czy pracowników jest dość szerokie i często koordynator musi się posiłkować wiedzą i doświadczeniem koleżanek, czy kolegów.
Nie można zapomnieć, iż najczęściej to koordynator ma najbliższe relacje zarówno z pracownikami, jak i z klientami. Dobrze, jeśli dzięki swej pracy udaje mu się zdobyć zaufanie klienta oraz pracownika i umiejętnie godzić interesy obu stron.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.