Z PowerJobs związana od 2020 roku, gdzie jako Leader Zespołu Marketingu odpowiada za koordynację całości pracy działu. Aktywnie wspiera działania sprzedażowe oraz employer branding w firmie.
Niemal każda firma rozpoczyna proces rekrutacyjny od publikacji ogłoszenia o pracę. Co więcej, wiele organizacji opiera swoje procesy jedynie na tej metodzie dotarcia do kandydata. Warto jednak wiedzieć, że w ten sposób trafiamy jedynie do tych osób, które aktywnie poszukują nowego zatrudnienia. Dodatkowo poleganie wyłącznie na ogłoszeniach może nie przynieść zadowalających rezultatów, zwłaszcza wtedy, kiedy poszukujemy pracownika na stanowisko specjalistyczne średniego lub wyższego szczebla. Aby dotrzeć do osób o określonych kompetencjach, należy wzbogacić poszukiwania o nowocześniejsze metody. Z pomocą przychodzi Direct Search, czyli „poszukiwanie bezpośrednie”.
W moim artykule postaram się wyjaśnić, czym jest metoda Direct Search, jak wygląda proces realizacji tej usługi i jakie są jej zalety.
Spis treści
Projekty typu Direct Search polegają na docieraniu do kandydatów, którzy są specjalistami w swojej dziedzinie, ale nie poszukują aktywnie pracy i z różnych powodów nie reagują na klasyczne metody rekrutacji pracowników.
Agencje zatrudnienia korzystają z tej metody najczęściej, gdy stoją przed wyzwaniem pozyskania specjalistów w konkretnej branży lub osób o kluczowych kompetencjach.
Usługa Direct Search jest rozwiązaniem kompletnym – bazuje na poszukiwaniu kandydatów w wewnętrznej bazie kandydatów, wewnętrznych zasobach oraz w oparciu o działania searchowe na szeroką skalę.
Czytaj także: 6 sposobów na skuteczną rekrutację
Rekruter poszukujący kandydatów za pomocą metody Direct Search musi bardzo dobrze znać branżę, w której rekrutuje, a także wiedzieć, gdzie może znaleźć grupę docelową. Realizacja procesu powinna być także poprzedzona dokładną analizą konkurencji.
Direct Search realizowany przez agencję zatrudnienia najczęściej przebiega w następujących krokach:
Poszukiwanie kandydatów metodą Direct Search w dobie Internetu i mediów społecznościowych jest znacznie ułatwione. Czasami wystarczy odwiedzić stronę internetową konkurencji lub zweryfikować pracowników danej firmy na LinkedIn bądź GoldenLine, żeby znaleźć osoby, z którymi warto się skontaktować.
Direct Search bez wątpienia jest jedną z najskuteczniejszych metod rekrutacji, która sprawdza się szczególnie w przypadku stanowisk specjalistycznych i managerskich. Za jej pośrednictwem zwiększamy swoje szanse na dotarcie do najlepszych kandydatów na rynku, nie czekając, aż kandydat sam się do nas zgłosi.